2011年7月27日 星期三

尖咀和老銅

記得很久很久以前,有希巫女兔來到香港教日本語。她初來報到,香港的地方名字真是不熟悉,但全靠最偉大的 MTR,提供鐵路路線圖,於是她每天也拿住帶出街。

她漸漸和學校的學生熟絡了,和學生的感情都很好喔!有一次,學生們約有希巫女兔出街吃喝玩樂。學生約定她:「腥些 (せんせい,老師的讀音),星期六下晝 1 點喺尖咀等,不見不散!」

有希兔一口答應:「好啊!在尖咀等!」

約定的當天,有希兔出門口,坐最方便的 MTR 了。她到了月台,看著路線圖,「咦?尖咀?有尖咀這個站嗎?無呀,哪有無尖咀啊!只有尖沙咀。尖沙咀即是尖咀嗎?但差了一個字......」有希兔在月台上疑惑了一會兒,她去問其他人。

有希兔:「請問尖咀是什麼地方?坐去什麼站?」
路人甲:「尖咀咪即係尖沙咀囉,係尖沙咀呀!」

有希兔心裏有一點怒,明明是尖沙咀嘛,叫什麼尖咀?

在列車上,一個站又一個站,到了佐敦,電話打來了,原來是學生們。學生們在電話裏說:「喂,腥些,都係唔好喺尖咀等喇,尖咀好Q多人,不如去老銅啦,去老銅等我地啦!」

香港人都不愛講「正名」呀!

有希兔立即看住列車車頂的路線圖,一面找,一面找。她找來找去,都找不到「老銅」這個站。心裏又說:「什麼老銅呀?都無老銅這個站!我又不懂路,究竟要怎樣才能去到老銅呀?」於是她問身邊的師奶。

有希兔:「請問,老銅在哪裏?如何前往呢?」
師奶甲:「咩話?撈筒?禾唔塞喎,我械上面落來喎,唔塞搭咯,唔知。」

很明顯,她問錯人。列車到了金鐘,很多乘客離開車廂,過對面月台轉車。她又疑惑,「怎辦呀?應該要下車嗎?是不是要轉車?我又不知老銅在哪裏?」想到這裏,列車門關上了,然後廣播着:「下一站:中環...」

到了中環總站,她下車了,見到一個後生仔,立即問:「請問老銅怎樣去?」

後生仔:「老銅咪即係銅鑼灣囉!」
有希兔:「啊!原來如此,那麼中環怎樣去銅鑼灣?」
後生仔:「你上一層電梯,坐去柴灣方向啦,過三個站就到。」

有希兔再次感到被人玩耍的感覺。她終於到了銅鑼灣站,她快要出閘的時候,又收到電話:「腥些,我仲係 MK 啊!你到咗老銅嗱?等多陣等多陣,就快到。」

*   *   *   *   *

事後有希兔就問我:「香港很麻煩啊,明明叫尖沙咀,那些人就叫尖咀,什麼老銅啦 MK 啦,我統統不懂啦。」

我說:「係啊,呢 D 名無得教架,係香港人叫叫下,叫慣囉!而家後生仔都叫 MK,MK 即係旺角啊。例如『屯元天』就係屯門、元朗、天水圍。九展係『九龍灣展貿中心』。迪士尼叫『迪迪尼』。『海馬公園』即係海洋公園。殯儀館叫『大酒店』。入醫院叫入『廠』。坐電車呢,香港人叫坐『叮叮』。」

有希兔:「叮叮?叮叮不是新界的『輕鐵』嗎?」
我  :「叮叮係香港島行的電車啊。屯門 D 人叫輕鐵做『廢鐵』架!」
有希兔:「嘩,很難理解喔~~完全不知道是什麼東西啊。」

我  :「其實仲有好多架,好似妓女叫做『雞』,嫖妓係『叫雞』,男妓叫做『鴨』。男性的性病叫『生花柳』,至於『花柳』點解叫『花柳』,我就唔知啦,我都只係住咗十年左右啦 (當時在 2007 年)。看 DVD 叫『煲碟』,麥當勞叫『麥記』,七十一便利店叫『七仔』,大概係因為香港人叫色情影碟做『3仔 / 4仔』吧?對了,仲有香港人好鍾意叫中國內地人士做『大陸哩』啊。」

有希兔明白到,要在香港生活,真是要學習書本裏沒有教的香港話。

返到現在今天,即使是我,都有很多新「潮語」不懂啊,例如最新的 "Chok" 和 "屈機",「我真係唔識囉」。

5 則留言:

  1. 就算我系香港土生土長,都覺得跟上呢D潮語有難道-,-

    回覆刪除
  2. 真是很難理解啊, 我老了, 有時都跟不上後生仔啊!

    回覆刪除
  3. http://www.youtube.com/watch?v=l-CfO16o6T0

    chok 樣出處係我地打遊戲機要出絕招,要用joystick chok出來 (i.e. street fighter 既波動拳), D人要扮靚仔有型都係要chok出來

    http://www.youtube.com/watch?v=oXORo5fPk2U

    屈機出處都係來自打機。即係有一方超勁,令對方跟本無得反擊。我地叫佢做屈機。屈本身有少少陷害人意思,如"你唔好屈我" = "你唔好含血噴人"

    回覆刪除
  4. 哈密瓜:
    厲害!而且還有出處啊! joystick chok 出來!原來 chok 的最初意思是這樣呀!我真的不知道。哈哈

    屈機----> 哈哈,人地太威,我根本無力還手...!!!
    明白了!

    回覆刪除
  5. 哈哈~ 因為我由細打機打大吧! :)

    回覆刪除